کنسرت گروه مهربانی و ارکستر فرهنگ و هنر

کنسرت گروه مهربانی ۴۶ به آهنگسازی و رهبری سلمان سالک با هنرنمایی ۱۵۰ خواننده و نوازنده از سازهای سنتی و محلی و همکاری ارکستر فرهنگ و هنر دانشکده موسیقی واحد برگزار می‌گردد.

این کنسرت که توسط موسسه فرهنگی هنری آوای مهربانی برگزار می‌شود، در تاریخ ۲۲ و ۲۴ آبان ۱۴۰۲ در تالار وحدت به اجرا در خواهد آمد. سلمان سالک در خصوص این برنامه گفت که: در ابتدا قرار بود در روز ۲۳ آبان نیز برگزار گردد اما به دلیل تقارن برنامه ریاست محترم جمهوری در آن روز، کنسرت ۲۳ آبان لغو گردید و از آنجاکه در کمتر از ۷ ساعت بلیت‌های روز ۲۴ آبان به اتمام رسیده بود، برنامه در ۲۲ آبان تمدید شد و بلیت آن روز نیز به اتمام رسیده است.

در ادامه سلمان سالک توضیح داد که: آنچه پیش رو دارید، تجربه ایست حاصل از کنار هم قرار گرفتن سازهای زهی، مضرابی، بادی، کوبه‌ای و آواز  ایرانی در کنار هم، به شکل یک ارکستر بزرگ که به این منظور قطعاتی با فواصل موسیقی دستگاهی به صورت چندصدایی برای سازها و همخوانان موسیقی ایرانی، توسط اینجانب ساخته و تنظیم شده است.

یک بخش از این کنسرت به آثار کرال ایرانی ساخته سلمان سالک بر روی اشعاری از مولانا و سایه اختصاص دارد که ارکستر بزرگ ۱۵۰ نفره شامل ۱۲۰ نوازنده و ۳۰ خواننده آن را اجرا خواهند کرد. بخش دیگر ۱۰ قطعه از موسیقی نواحی ایران با ارکستر کوچک ۳۵ نفره اجرا خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا